Intervaller!!

Imorse gick jag till H&M efter lämning. De körde en shoppingmorgon från 7.30 och det passade mig perfekt, då slapp jag vänta till öppning. Efter det kände jag mig rätt pigg i kroppen för första gången på någon vecka. Ändå velade jag tusen gånger fram och tillbaka om jag skulle gå till gymmet eller inte. Det slutade med att jag gick in på Sats med en sovande Melvin, ställde mig på löpbandet och brände av 10x200 meter. Mitt favoritintervallpass för första gången efter förlossningen!

Uppvärmning 1 km (10,1 km/h)
Intervaller 10x200 m (15 km/h) med 100 meters vila (4,0-6,1 km/h) emellan.
Nedvarvning 900 meter (10,1 km/h)
Totalt 5 km, 31.37

Det kändes såklart att jag inte kört intervaller på väldigt länge. För varje intervall blev det svårare att komma ner i puls, därför blev vilan mellan intervallerna långsammare och långsammare för att hinna återhämta mig. Men det viktigaste: Jag tog mig igenom tio intervaller och det kändes som ett stort steg framåt! För Melvin hade det gått bra på MiniSats. Han hade vaknat fem minuter efter jag gick men haft en bra stund i babysittern och i personalens famn. Nu är jag hemma och det blir lunch och mys i soffan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0