Löpsmekmånaden är över



Igår var jag ute på en liten joggingrunda igen. Och nu börjar kroppen reagera på löpningen. Smekmånaden är över och jag känner av insidan av båda knäna, fick lite ont i nedre delen av vaden och idag ilar det lite i lårmuskeln/quadriceps. Jag är ju så rädd att skada mig och nästa vecka är det dags för årets Vårrus. Därför ska jag lugna mig lite med löpningen. Jag ska testa en gång med knäskydd som avlastning och jag ska jogga Vårruset, men sedan får jag hejda mig om det inte känns bättre. Då får jag jobba med styrketräningen och bygga upp mina löparmuskler. Igår blev det i alla fall bästa resultatet hittills (tror jag). 4,89 kilometer på 30,32. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Good to see you back in tights 😉

2016-05-20 @ 00:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0