Mäklaren och hemmadag

Idag startade vi dagen hos mäklaren. Nu är förhandsavtalet på huset signat, härligt. Det var visst inte inflytt i slutet på nästa år, utan första kvartalet 2018 som det var sagt från början. Jaja, snart är det ju bara ett år kvar. Efter mötet hos mäklaren jobbade sambon hemifrån och jag och lilleman fördrev tiden med bus och lek. När han sov sin mega-nap (3,5 timmar, galet!) hann jag strukturera upp och rensa bland en massa recept. Nu har jag en snygg pärm med alla recept i. Melvin sov när det var dags att hämta Alicia och eftersom sambon var hemma kunde jag gå iväg helt själv. Egentid till förskolan och snicksnack med en glad treåring på vägen hem. Full pott. Sedan blev det kyckling/curryröra med ris. Nu håller jag alla tummar och tår att min hosta och förkylning är borta till imorgon så jag kan köra min cykelklass.

Bästa leksaken? Dammsugaren. Den följer han slaviskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0