Onsdag

Idag var jag på utvecklingssamtal för Alicia på förskolan. Mysigt att få en bild av hur hon är på förskolan, hur hon interagerar med andra, vad hon gillar mest och så vidare. Man känner ju sitt barn såklart, men man vet ju inte hur hon är när man inte är med. Ibland skulle man vilja vara en liten fluga på väggen på föris och liksom vara med, fast ändå inte. Sedan gick jag och lilleman en promenad och jag köpte fotoalbum, fotohörnor, fotopapper, receptpärm och sådana viktigheter. Dags att strukturera upp och få ordning. När vi kom hem lät jag lilleman sätta i sig mat själv. Alltså kaos. Det var mer mat ÖVERALLT runt hans stol än i hans mage. Bra för utvecklingen dock, mindre bra för renliga morsan. Haha. Saneringen av både son och hem tog en stund. Sa jag att han petade sig i örat med spaghetti- och köttfärssåsfingrarna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0