Snabbast på länge

Igår hoppade jag upp på löpbandet efter jobbet. Eller hoppade var att ta i. Jag masade mig till gymmet efter en natt med dålig sömn och hade bestämt mig för att springa lite på känsla. Inget speciellt upplägg utan försöka öka tempot vid varje kilometer. Eller kanske vid varannan. Och när jag var färdig hade jag sprungit fem kilometer på 26.08. Alltså galet. Årets tröttaste dag gav mig detta. Passet såg ut ungefär så här:


2 km - 11 km/h
1 km - 11,5 km/h
1 km - 12 km/h
1 km - varvade 12 km/h och 13 km/h

Det var jobbigt, nästan döjobbigt mot slutet. Men nästa gång ska jag banne mig under 26. Det handlar om att kapa åtta sekunder, det måste ju gå med lite vilja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0