Tröskelpass

Igår var det dags för veckans första löppass efter skavsårshärva och migränvecka. Det blev ett tröskelpass som helst ska löpas på plant underlag eftersom man inte ska dra på sig mjölksyra. Och jag valde de planaste vägarna jag kunde hitta. Och det kändes så himla bra, bortsett från att jag rev upp mitt skavsår igen som börjat läka. SÅ dumt att jag inte tog på ett skavsårsplåster från början. Men efter de två första 2,5 kilometrarna sprang jag hem för att sätta på ett plåster. Tur det, annars hade det nog blivit ballongfot igen. Jag tror att jag kompenserade lite när jag fick ont av skavsåret för jag blev besvärad i höften efter ett tag. Men bortsett från det kändes det så bra!!

Uppvärmning 2 km
Tröskelpass 4x2,5 km
Nedjogg 1 km
Totalt 13 km med effektiv löptid på 1.14.05.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0