Intervaller på tid

Jag brukar köra korta intervaller på distans. Idag vände jag på steken och körde långa intervaller på tid. Omväxling förnöjer och är det något jag gör väldigt sällan så är det längre intervaller. Så det var dags och idag blev det fyraminutersintervaller.

Uppvärmning 5 min (10,3 km/h)
4x4 minuter (12 km/h) med en minuts gåvila emellan (5 km/h)
Löpning/nedvarvning 5 min (10,3 km/h)
Nedvarvningsgång sex minuter

Planen var 4x4-minutersintervaller med två minuters vila emellan. Jag tycker halva tiden av intervallen är bra att vila. Men det var inte så jobbigt under intervallen att jag behövde två minuter, så när jag efter en minut kände mig återhämtad körde jag på. Men till nästa gång blir det snabbare tempo och två minuters vila mellan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0