Matig sallad

Fredag, äntligen. Fast tiden går så fort att veckorna mest består av måndag till fredag, måndag till fredag. Och så om igen. Om man inte vet vad man ska äta ikväll, kan man göra super-sallad deluxe. Jag har fått testa Zetas ekologiska 5 gryner genom Buzzador och jag kokade grynen och hade i min sallad tillsammans med spenat, gurka, tomat, majs, paprika och feta. Och så grillad kyckling till det. Vill man inte ha grynen i en sallad kan man ju använda dem istället för ris/pasta till diverse mat. Och eftersom vi är någon form av ris/pasta-familj är det ju kul att kunna variera. Dessa gryn till en fläskfilégryta tror jag skulle vara toppen! Nu ska jag jobba undan och sedan blir det fredagsmys. Vi får se om det blir lite fredagsfys också. Men efter en knagglig natt borde jag kanske spara det till imorgon. Vi får se.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0