Grisiga intervaller

Jag satt kvar lite för länge på kontoret för att bara kunna "slänga in" ett par intervaller på vägen hem. Men jag hade bestämt mig så jag knatade till Sats MoS och ställde mig på bandet.

Uppvärmning 3 km (10,6 km/h)
Intervaller 10x200 meter (16 km/h) med 100 meters gåvila emellan (5,1 km/h)
Nedjogg 2 km (10,3 km/h)
Totalt 8 km, 45.52
Gång några minuter

Två härliga saker med dagens pass: För det första, jag klarade (äntligen, äntligen!!) tio intervaller på 16,1 km/h. Som jag kämpat med att varva 15/16 km/h och oj så omöjligt det känts. Tills idag, yes! För det andra: Jag klarade mentalt av en låååång uppvärmning och en ganska lång nedvarvning. Jag är van vid en kilometer av varje och nu blev det fem kilometer totalt. Och det var dagens största rädsla inför passet och jag gjorde det! High five!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0