Kyckling

Igår gjorde jag en rätt som tydligen gick hem här hemma. Jag hade kyckling kvar efter att ha gjort denna thaigryta här om dagen så jag improviserade lite och här kommer det (enkla, enkla!) receptet.
 
Ingredienser
Kycklingfilé
American BBQ spice chili & smoky från Santa Maria
Chilimixkrydda
Creme fraiche
Soja
Torkade trattkantareller
 
Gör så här:
1. Skär kycklingfiléerna i önskade bitar och krydda med BBQ-kryddan. Låt stå en stund.
2. Hetta upp en panna med olja/smör och stek kycklingen. Krydda med mer BBQ samt chilikryddan.
3. Häll på creme fraiche och soja i den mängd du önskar och låt allt koka ihop.
4. Tillsätt svampen och smaka av. Klart!  
 
Jag serverade det med ris och paprikasallad. Det blev smarrigt värre.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0